Skip navigation.

thuisbioscoop, thuiskantoor, home, entertainment, kantoor, woning, thuis, ontwerp, audio, video, design, architect, interieur, life-style, domotica, ontwerp, ontspannen, eadhome
home > nieuws> eadhome nieuws > Gelderlander

eaDHome in de Gelderlander

van alle markten - Cor Kootstra - 8 maart 2003

Chinees zoekt DVR importeur via internet.

Erno Hannink is een jaar bezig geweest met de website voor zijn 'eaDHome'. Boordevol informatie over zogenaamde home entertainment produkten, zoals DVD spelers, surround versterkers en -receivers, surround sound luidspreker sets, decoders en ga zo maar door.
„Ik krijg nu al vijfhonderd bezoekers per dag. En daarvan is vijftig procent afkomstig uit Nederland en de rest van de mensen die mijn website bekijken woont over de hele wereld," vertelt Erno.

gelderlander van alle markten Cor Kootstra maart 2003 importeur internet eadhome erno hannink advies

De website van Hannink is tweetalig, Nederlands en Engels. Dat bezorgde hem contact met een Chinese elektronicaproducent. „Vorig jaar had ik opeens een mailtje van hem, met de vraag of ik Europees importeur wilde worden van zijn digitale video recorder! Inmiddels heb ik in nauwe samenwerking met het Chinese bedrijf er voor gezorgd dat het een uitstekend produkt is geworden. Maar aangezien ik op dit moment nog niet aan een groot opgezet bedrijf wil beginnen, ben ik op zoek naar iemand die de import en het 'vermarkten' van de DVR van me wil overnemen."

Tegen een van de wanden van de woonkamer staan een grote breedbeeldtelevisie met daarbij allerhande beeld- en geluidsapparatuur. In de kamer staan verder vier zuilvormige luidsprekerboxen en bovenop de tv is een platte luidsprekerbox geplaatst. Dan plaatst Erno de muziek DVD van Fleetwood Mac in de speler en draait het volume op. Het is meteen genieten van de combinatie van beeld en geluid.

Het bedrijf eaDHome is tot nu toe nog op hobby basis. Hannink is pas een nieuwe baan als manager begonnen en gooit daar veel energie in. „Daarom is eaDHome voorlopig alleen een adviesbureau voor mensen die bijvoorbeeld graag een thuisbioscoop willen hebben, maar die het ontbreekt aan zowel tijd als kennis. Als de klant een budget vaststelt en ik weet uit het inventarisatie gesprek (fase 1) naar welke muziek en films de voorkeur uitgaat, kan ik daar een perfecte installatie bijzoeken. Ik ben overigens geen dealer van apparatuur, want daarvoor moet je een winkel hebben en die heb ik niet. Als de klant dat wil, koop ik de apparatuur in en installeer dat vervolgens bij hem thuis."

Hannink heeft van kinds af aan beeld- en geluidsapparatuur als hobby. „Ik blijf me voortdurend op de hoogte houden van de nieuwste ontwikkelingen. Het is mijn doel om op den duur een eigen lijn aan beeld- en geluidsapparatuur op de markt te brengen. Dus apparatuur die naar mijn specificaties wordt geproduceerd."

De huidige beeld- en geluidsapparatuur bieden steeds meer mogelijkheden. Zo is het eenvoudig om luidsprekers in meerdere ruimten in huis of kantoor met elkaar te combineren.
Interessant is ook de 'domotica', de automatisering van beeld, geluid en licht in woningen. „Je kunt daarin heel ver gaan. Zoals het huis betreden door middel van een pasje. Dan wordt meteen de alarminstalltie uitgeschakeld en de lampen volgen je waar je gaat. Ze gaan voor je aan en als je gepasseerd bent gaan ze weer uit. Dat is allemaal instelbaar."
Hannink heeft er plezier in om al in een vroeg stadium van bijvoorbeeld nieuwbouw, een domotica-installatie te ontwerpen. „Bij nieuwbouw is het natuurlijk het gemakkelijkste om allerlei electronische foefjes in te bouwen."

Hannink's adviezen zijn te vinden op www.eadhome.nl